20 Mart 2013 Çarşamba



DİYET RULO TAVUK GÖĞSÜ

Malzemeler:

(4 kişilik)

  • 2 adet tavuk göğsü
  • Birkaç yaprak ıspanak
  • 1 adet közlenmiş kırmızı biber (biber küçük ise 2 adet)
  • Tuz
  • Karabiber
  • Toz biber
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı:

Tavuk göğüslerini enlemesine ortadan ikiye kesin, böylece 4 parça elde etmiş olacaksınız. Bu parçaları şeffaf folyo veya bir poşetin arasına koyduktan sonra dikkatlice dövün. Tavuk göğüslerinin iyi pişebilmesi için biraz incelmesi gerekiyor.

Tuz, karabiber, tozbiber (veya arzuya göre başka baharatlar) ve bir tatlı kaşığı da yine arzuya göre zeytinyağını bir kasenin içerisinde karıştıralım ve tavuk göğüslerinin her yerini bu harca bulayalım. Ben daha az  yağ kullanayım diye çok az yağ koydum ve biraz da su ile sulandırdım harcımı. Tavuk göğüslerimizi terbiye ettikten sonra bir kenarda biraz bekletelim. Daha önceden terbiye ederseniz tabiki daha iyi olur. Kullanacağınız zamana kadar biraz buzdolabında da bekletebilirsiniz. Böylece tavuklar terbiyeyi daha güzel içine çekebilir.

Bu arada bizde diğer malzemelerimizi hazırlayalım.
Bunun için herhangi bir tencerenin içerisine biraz su koyup üzerine bir tel süzgeç yerleştirebilirsiniz. Ben buğulama tenceremde yaptım. Dediğim gibi tencereye biraz su koyup kaynatalım. Ispanakları telin üzerine koyup biraz yumuşamasını sağlayalım. Ispanakları vitamin kaybına uğramasınlar diye suya atıp haşlamak istemedim. Fakat başka bir seçenek yoksa çok az kaynayan suyun içerisine atın (sadece birkaç saniye) ve hemen çıkartın. Önemli olan birazcık yumuşamış olmaları. Zaten tavuğun içerisinde de pişmeye devam edecekler.

Kırmızı biberleri de dörde bölelim. Ben hazır konserve kullandım, arzuya göre kendiniz de közleyebilirsiniz. Tabiki lezzeti o zaman daha güzel olacaktır. Evde kendi hazırladığımız her şey, doğru hazırlandığı takdirde, daha vitaminli ve daha lezzetli oluyor diye düşünüyorum. Ben içinde hazır közlenmiş kırmızı biberi pek sevmedim doğrusu. Bunu da açıkça belirtmek istedim.

Arzuya göre bu yemeğin iç harcını farklılaştırabilirsiniz. İçine ıspanak ve pastırma koyanlar da var. Ben normalde bu yemeği ıspanak, patates püresi ve havuç püresi ile yapardım. Tavuğun üzerine kat kat bu harçları döşüyorsunuz. Fakat bu sefer diyette olduğum için ve pişmiş patates ve havucun şeker oranı yükseldiği için bu sebzeleri kullanmak istemedim.

Şimdi, tavuklarımız dinlendi ve diğer harçlarımızı da hazırladık. Sıra rulolarımızı hazırlamaya geldi.

Tavuk göğsünün bir tanesi alalım ve üzerini birkaç yaprak ıspanak ile kaplayalım. Bunun üzerine bir parça kırmızı biber koyalım ve dikkatlice rulo yapalım. Diğer tariflerde bu aşamada rulomuz açılmasın diye bir kürdan batırıp sonrada fırına veriyorlar. Ben biraz farklı pişiriyorum. Rulomuzu yaptıktan sonra şeffaf folyoya bonbon şeklinde sarıp uçlarını ip ile bağlıyorum. Tavuk göğüslerinin hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra buğulama tenceresine koyup yaklaşık 45 dakika orta ateşte pişiriyorum. Tavuklar bu arada kendi sularını salıyorlar ve tekrar bu suyu çekene kadar pişirmeye devam ediyoruz.



 

 Tavuklarımız yavaş yavaş sularını salmaya başladılar ve güzelce pişmeye devam ediyorlar...










Piştikten sonra biraz verev şekilde tavukları 4 veya 5 parçaya bölüyoruz ve servis ediyoruz. Ben yanına diyet yemeği olduğu için yağsız bulgur pilavı pişirdim ve tavada mantar soteledim. Mantarlar da yine yağsız şekilde piştiler. Gün içerisinde fazla yağ tüketmediyseniz mantarların üzerlerine birazcık tereyağı bırakabilirsiniz. Bu şekilde çok lezzetli oluyor.

İster benim gibi ana yemek olarak servis yapın, ister bir aperatif olarak servis yapın. Her şekilde çok lezzetli, hafif, doyurucu ve oldukça düşük kalorili olduğunu düşündüğüm bir yemek. Yanına bir bardak ayran koyabilirsiniz.

Afiyet olsun....

 












Hiç yorum yok: